Novell och berättelsekategori?

Jag har fått höra ganska mycket att jag skriver bra. Därför funderar jag på att skaffa mig en ny kategori där jag skriver berättelser ^^ Började skriva på en annan sida och av de som läst den så får jag höra "Skriv mer nu! Det är skitbra!". Sånt smicker är ju svårt att inte ta åt sig (hehe). Så nu tänekr jag lägga ut ett litet smakprov (personbeskrivning och en bit av första delen) för att se om någon är intresserad ^^ <3

Personbeskrivning
Den här berättelsen handlar om den överklassiga tjejen Mandy och den jordnära 'lantisen' Taylor.

Mandy är 18 år och bor i New York. Hon går sista året på en privatskola och är en överklassig tjej med rika föräldrar, en snygg pojkvän och en garderob med bara de senaste modet. Hon är 170 cm lång och har långt, lockigt, ljusbrunt hår med blonda slingor och är ganska normalt bygd. Hon gör oftast det hon borde göra, istället för det hon kanske vill göra. Hon vill ofta passa in, men på samma gång, är hon sig själv.

Taylor är 17 år (fyller 18) och bor i en småstad i norra Kalifornien. Hon går sista året på den lokala skolan. Hon är en väldigt jordnära, glad, trevlig och rolig tjej och hon är kär i sin bästa vän, Zack. Taylor är 178 cm lång och har lite längre än axellångt, blont hår som för mestadels är lockigt. Hon sminkar sig inte så ofta, bär glasögon, bryr sig inte så värst mycket om modet och klassas lite som tönt. Men eftersom att hon är bästa vän med Zack, så är hon inte utanför.


Smakprov
Mandy:
- Hey, Mandy! ropade Alex.
Mandy vände sig om och log mot honom och stannade upp lite så att han skulle hinna ifatt.
Han la armen om henne och de fortsatte gå.
- Så vad ska du göra nu då? sa han med sin vanliga självsäkra och flörtiga stämma medan han tittade ner på henne och log.
- Jag ska nog bara dra hem och 'plugga', svarade hon med en oseriös betoning på "plugga" och himlade med ögonen.
Han skrattade.
- Vilket egentligen är kodnamn för "Jag tänker sitta och nörda sönder vid facebook i en timme så att mina föräldrar tror att jag är duktig och pluggar"?
- Precis! sa Mandy och log.
- Vill du ta en fika innan du ska hem och "plugga", sa han och gjorde citattecken med fingrarna.
- Gärna! svarade hon och lutade huvudet mot hans arm medan de gick.

Efter fikat så skjutsade Alex hem Mandy. Han gav henne en kyss och åkte sedan iväg.
I hissen på väg upp till tak våningen där Mandy bodde så stod en kvinna i 40-årsåldern. Hon granskade Mandy från topp till tå och höjde på ena ögonbrynet.
- Avundsjuka kärring, tänkte Mandy och höjde på sitt ögonbryn, hon med.
Kvinnan tittade bort. Det gav Mandy en chans att granska henne. Hon tittade på hennes korta svarta kappa som var uppknäppt. Den var minst ett år gammal. Mandy hånlog så diskret hon kunde.
Hon fortsatte granskningen till hennes väska. En fejkad prada. Nu var hon till och med tvungen att hålla sig för skratt. Hon samlade sig och fortsatte till hennes byxor. Då kunde hon inte hålla sig. Ett tyst fnitter kom fram. Jeansen var urtvättade, vida i benen och de satt väldigt hängigt på kvinnan, för att hon hade en liten rumpa.
Kvinnan rörde lite på huvudet och blängde så diskret hon kunde på Mandy. Men Mandy bara log, tog en snabb extra titt och vände huvudet framåt igen.
PlingPlong-ljudet kom och kvinnan steg av på sin våning. Hon kastade en sista blick bak mot Mandy som fortfarande log ett brett leende.


Så lämna en kommentar, säg vad ni tycker osv :3

Kommentarer
Postat av: vadfanskajagheta.se - Uppsalas största blogg

Hej :) Jag har en en tävling där jag lottar ut en chanel väska :) Var jättegärna med och tävla! Du hittar länken till tävlingsinlägget här: http://vadfanskajagheta.se/2012/april/tavling-vinn-valfri-vaska.html



kram!

2012-04-17 @ 12:21:54
URL: http://vadfanskajagheta.se
Postat av: - Swedish Source About Josh Hutcherson

Hejsan



Gillar du Josh Hutcherson? Då är min blogg rätt för dig ;)

2012-04-17 @ 15:46:43
URL: http://jhfansite.blogg.se/
Postat av: emma

Hej! Allt bra? :)

2012-04-17 @ 16:17:23
URL: http://bommmen.blogg.se/
Postat av: SANDRA DAGH

Önskar dig en fortsatt bra tisdag :D

2012-04-17 @ 16:20:25
URL: http://sandrastyles.webblogg.se/
Postat av: Matildaaaaaa

Du är skit duktig Elliz, fortsätt skriva det blir sjukligt AWSOME!!! :D puusssssssaar <3

2012-04-17 @ 18:40:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0