From This, To That!

Taylor:
Fast hon skulle nog hellre ha kvarsitting, än att sitta och lyssna när Zack satt och prata om sin nya 'andra hälft' i två timmar.

- Och du Taylor! ropad Mr. Knight. Kom inte försent igen!
- Nej då, Mr Knight, svarade Taylor och log ett strålande leende. Det ska inte hända igen!
Mr. Knight lade i alla fall märket till när Taylors leende nådde hennes ögon, till skillnad från vissa andra.
Taylor var glad att hon slapp kvarsittning och extraläxor, det var hon verkligen! Men det betydde också att hon nu var tvungen att sitta och lyssna på Zack när han berättade om den nya tjejen han träffat. Hon ville inte veta! Hon kunde leva hela sitt liv utan att veta vem det var som skulle få en känslosam blick av de där ljusblåa ögonen och sedan få en felfri kyss. Okej, visserligen visste hon inte om han kysstes bra, men hon kunde föreställa sig.
Taylor la in sina böcker i skåpet, tog ut väskan och började gå.
- Mot Caféet från helvetet, mumlade hon för sig själv.

Han satt redan där och väntade på henne. Tyska-gruppen fick alltid sluta tidigare.
Så fort han fick syn på henne vinkade han medan han log ett oemotståndligt charmigt leende. Hon kunde inte låta bli att le tillbaka.
- Hej där, snygging! sa han, fortfarande leende, och gav henne en bamsekram.
Ibland var det inte så konstigt att många trodde att de var ihop.
- Hej, sa Taylor och log diskret.
- Trött? frågade han lite retsamt.
- Mm.. tack vare dig kom jag försent till franskan så jag blev tvungen att jobba arslet av mig för att inte få kvarsittning.
Zack bara skrattade. Han visste att Taylor egentligen inte var arg. De satte sig ner och kollade i menyn.
- Hej! Vad får det lov att vara? sa servitrisen med en flörtig röst.
Hon hade blont hår med ljusrosa slingor som gick ner till örat på ena sidan och så hade hon en sidecut på andra sidan. Hon var otroligt söt. Hon var ganska kort också, vilket Taylor visste att Zack gillade. Han gillade korta tjejer och de fick gärna vara kurviga. Taylor var raka motsatsen. Hon var istället lång och jättesmal. Det hade hon alltid varit.
- Hmm, jag tar nog en stor Fanta och... en cream cheese-cupcake, tack! svarade Zack och smällde av en överdrivet charmig blick. Det såg nästan ut som att servitrisen ben började skaka.
- Och vad vill du ha då? frågade hon Taylor och försökte få det att låta som om hon brydde sig över huvudtaget.
-Jag tar nog en stor Cola, helst med en citronbit i och mycket is, sedan vill jag ha en nutella-cupcake och en American cookie, tack! sa Tayor och gav ifrån sig ett oskyldigt leende.
-Okej, jag kommer snart med det ni beställt, svarade servitrisen, nästan lite besvärat.
- Taylor, du är ond! sa Zack och skrattade. Varför beställde du så sjukt mycket för?
- Vadå? Jag kan åtminstone äta som en riktig man, till skillnad från vissa här! svarade hon bara och såg allmänt retsam ut.
Zack skrattade så mycket att det började komma tårar.
- Såg du hennes min eller? Hon fick seriöst panik! Du är verkligen ond!
Taylor skrattade lite lätt med honom. Hon älskade att få honom att skratta. Han hade otroligt söta smilgropar, och när han skrattade sådär mycket så att det kom tårar blev hans ögon blåare än himlen.
- Hon behövde helt enkelt komma tillbaka till verkligheten. Hon var så upptagen med att flörta med dig, så jag tänkte att jag kunde påminna henne att hon faktiskt jobbade.
Zack stirrade lite chockat på Taylor. Det roliga var att han, helt omedvetet, flörtade med henne, även fast han i princip redan hade en flickvän.
-Jag hjälpte dig helt enkelt så du slapp förklara att du redan har en flickvän.
- Va? jag har ingen flickvän...än i alla fall, sa han och höjde lite flörtigt på ögonbrynen.
Nu börjades det.
- Du vet att du vill berätta, så börja! Jag är beredd, sa Taylor och försökte få det att låta som att hon inte redan visste vad han skulle säga.

*En och en halv timme senare*
- Och vår andra dejt är nu på lördag! Asså hon är så sjukt underbar! Helt otroligt vacker.
Det var den 27 gången han sa hur vacker hon var.
- Och då ska vi inte ens prata om ögonen! Och det där håret...
Zack vaknade upp lite ur sin fantasi och såg hur uttråkad Taylor var.
-Men nu ska jag sluta babbla på om hur otroligt kär jag är.
Aj! De där orden. Det högg till i Taylors bröst. Han hade lika gärna kunnat tryckt in en kniv i hennes hjärta, men Taylor var ganska van vid den här typen av smärta. Hon hade faktiskt bara gått och väntat på den enda sen hon gick till caféet.
*BiibBiibBiibBiib*
Taylor tog upp mobilen och läste smset. Det var från hennes mamma. "När kommer du hem? Jag behöver hjälp med maten Kram"
-Vem var det ifrån? frågade Zack, nyfiken som han var.
- Mamma. Jag måste hem, svarade Taylor med sorgsen stämma. Han hade precis pratat klart om den där B!tchen och nu var hon tvungen att gå! Livet var inte på hennes sida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0